פרשנות לשיר: תינוקות שלא בוכים - נסטיה רוד

בעמוד זה תמצאו ניתוח ופרשנות של השיר

מילים: נסטיה רוד ופלד
לחן: נסטיה רוד ופלד ויונתן ארגוב ואופק עבוד וג'ונתן אנטוויי

תכנים נוספים לשיר זה

הודפס מאתר www.Nagnu.co.il

תקציר

השיר עוסק בתחושות של ניכור, חוסר שייכות ומאבק יומיומי של הדובר במציאות קשה. הוא מתאר את החיים בשכונה שבה האלימות היא חלק מהשגרה, ואת הקשיים האישיים והחברתיים שהוא חווה. הדובר מביע תחושות של חוסר ערך עצמי, חוסר אמון במערכת החינוך והחוקים, והצורך להסתיר רגשות כדי לשרוד. עם זאת, הוא מוצא נחמה במוזיקה ובאהבה, ומביע תקווה לעתיד טוב יותר.

נושא

ניכור, מאבק חברתי, חיפוש זהות, תקווה לעתיד טוב יותר

ניתוח מילות השיר

1
בית

תוכן:

כסף סובב את העולם ״אל תאהבו אותי בכוח״ תמיד מחוץ למטריקס במציאות אני רק לקוח

ניתוח:

בית זה מתאר את התחושה שהכסף שולט בעולם, והדובר מרגיש שהוא רק חלק ממערכת גדולה וחסרת פנים. הוא מבקש שלא יאהבו אותו בכוח, מה שמרמז על תחושת ניכור וחוסר אותנטיות בקשרים שלו.
2
בית

תוכן:

כי זה או שתגמור בכלוב או שתלך צעיר לא חוגג תיום הולדת זה כמו טבלת ייאוש על קיר

ניתוח:

הדובר מתאר את התחושה שאין לו ברירה בחיים - או להיכנס לכלא או למות צעיר. הוא מתייחס ליום הולדת כאל טבלת ייאוש, מה שמדגיש את חוסר התקווה והייאוש שהוא חש.
3
בית

תוכן:

דבר אחד שבשכונה האלימות היא כתר רוצה להתבטא אבל לא בטוח שזה בסדר מפרנס תמשפחה אמרתי זין על בצפר גם ככה המורים לא מלמדים איך להיות גבר

ניתוח:

בית זה מתאר את המציאות האלימה בשכונה ואת הקונפליקט הפנימי של הדובר בין הרצון לבטא את עצמו לבין החשש שזה לא מקובל. הוא מתאר את הצורך לפרנס את המשפחה ואת חוסר האמון במערכת החינוך שלא מלמדת ערכים אמיתיים.
4
בית

תוכן:

החוקים שלהם עוזרים להם לשמור על כל הכסף החוקים שלהם שומרים עלי תמיד פחות מאפס נכשל בכל מבחן אז כנראה שאין לי ערך אין לי נשמה אין לי שיר ואין לי דרך

ניתוח:

הדובר מבקר את החוקים שמשרתים את העשירים ולא את האדם הפשוט. הוא מתאר תחושת כישלון וחוסר ערך עצמי, כאילו אין לו נשמה או דרך בחיים.
5
פזמון

תוכן:

תינוקות שלא בוכים זה ילדים שלא פורחים לא צומחים מהרחוב קוד כניסה לא להראות שום רגשות

ניתוח:

הפזמון מדגיש את הצורך להסתיר רגשות כדי לשרוד בסביבה קשה. הוא מתאר את ההשפעה ההרסנית של חוסר הבעת רגשות על ההתפתחות האישית.
6
בית

תוכן:

לא לנפשות החלשות איך ציפור תעוף ללא כנפיים העיקר שיש שישי להרים פה עוד לחיים לא לגעת שלא ישבר לשניים הלב שלי נשאר בין השוליים

ניתוח:

בית זה מתאר את הקושי של אנשים חלשים לשרוד ולהצליח. הדובר מתאר את הצורך לשמור על הלב שלו מפני פגיעה, ומוצא נחמה ברגעים קטנים של שמחה.
7
בית

תוכן:

אני חייב לצאת מכאן תשלח אלי מלאך אמא אם אמות מחר רק שתדעי אני אוהב אותך

ניתוח:

הדובר מביע רצון לברוח מהמציאות הקשה ומבקש עזרה. הוא פונה לאמו ומביע אהבה, מה שמדגיש את הקשר המשפחתי החשוב לו.
8
בית

תוכן:

לא חוגג את החגים זה כמו טבלת ייאוש על קיר ארוחה של רחמים עם משפחה שאנלא מכיר אין לי זמן להיות פה ילד בעולם האמיתי הם אף פעם לא אמרו לי שזה לא באשמתי

ניתוח:

הדובר מתאר את תחושת הניכור גם בתוך המשפחה והחגים, שמרגישים כמו חובה ולא שמחה. הוא מרגיש שלא קיבל תמיכה והבנה מהסביבה.
9
בית

תוכן:

החברים מכירים אותי אבל לא מכירים על אמת כי את היחידה שבאמת היתה משענת לפעמים אני לא מדבר כי קשה להשתחרר תחזיקי לי ליד אני כל כך מפחד להישבר

ניתוח:

הדובר מתאר את הקושי ביצירת קשרים אמיתיים, ומביע את החשיבות של אדם אחד שהיה לו למשענת. הוא מתאר את הפחד להישבר ואת הצורך בתמיכה.
10
בית

תוכן:

אבל ככה זה אני ואין לי חרטות אם לא חרא כארוחות או תסביכים בצלחות לא הייתי פה והנה אני פה ועדיין כלום לא קל אבל יש מוזיקה ויש אותך

ניתוח:

הדובר מקבל את המציאות שלו ללא חרטות, ומוצא נחמה במוזיקה ובאהבה. הוא מכיר בקשיים אך גם בכוחות שמחזיקים אותו.
11
פזמון

תוכן:

תינוקות שלא בוכים זה ילדים שלא פורחים לא צומחים מהרחוב קוד כניסה לא להראות שום רגשות לא לנפשות החלשות איך ציפור תעוף ללא כנפיים העיקר שיש שישי להרים לחיים לא לגעת שלא יישבר לשניים הלב שלי נשאר בין השוליים

ניתוח:

הפזמון חוזר ומדגיש את המסר המרכזי של השיר על הצורך להסתיר רגשות והקושי לשרוד בסביבה קשה.
שירים קשורים