פרשנות לשיר: עוף מוזר - פאר טסי

בעמוד זה תמצאו ניתוח ופרשנות של השיר

מילים: פאר טסי וטל ״טליסמאן״ בן נון וגלעד מרקוביץ
לחן: טל ״טליסמאן״ בן נון וגלעד מרקוביץ

תכנים נוספים לשיר זה

הודפס מאתר www.Nagnu.co.il

תקציר

השיר מתאר את חייו של ילד מפוזר שמרגיש שונה ומוזר בסביבתו. הוא לומד להתמודד עם תחושות הבדידות והזרות דרך ריקוד, ומוצא נחמה בכך שאמו מבינה את תחושותיו. השיר מדגיש את הקבלה העצמית ואת ההשלמה עם העבר והעתיד כפי שהם, ללא רצון לשנותם.

נושא

בדידות, קבלה עצמית, התמודדות עם שונות

ניתוח מילות השיר

1
בית

תוכן:

יש לי סיפור על עוד ילד אחד מפוזר כזה אסור לשחק בכדור פה לבד ברחוב הזה תבין לאט לאט ספר את זה לאף אחד לומד לרקוד לבד כמו עוף מוזר מצד לצד

ניתוח:

הבית הראשון מציג את הילד המפוזר, שמרגיש שונה ומוזר בסביבתו. הוא מתמודד עם תחושות הבדידות דרך ריקוד, שמסמל את החופש והיכולת לבטא את עצמו. ישנה תחושה של סודיות ופרטיות בכך שהוא לומד לרקוד לבד ולא משתף את תחושותיו עם אחרים.
2
פזמון

תוכן:

ורק אמא יודעת כבר איך זה מרגיש כשאני עצוב מהבית ספר לבית וכששני אוטובוסים חוצים את הכביש והחיים רצים לי מול העיניים

ניתוח:

הפזמון מדגיש את הקשר המיוחד בין הילד לאמו, שהיא היחידה שמבינה את תחושותיו ואת הקשיים שהוא חווה. ישנה תחושה של תנועה מתמדת בחיים, כמו האוטובוסים שחוצים את הכביש, שמסמלים את המעבר וההשתנות המתמדת.
3
בית

תוכן:

לא הייתי רוצה עבר אחר לא הייתי רוצה מחר אחר לא הייתי רוצה עבר אחר לא הייתי רוצה מחר אחר

ניתוח:

בית זה מבטא את הקבלה העצמית והשלמה עם העבר והעתיד כפי שהם. הילד אינו רוצה לשנות את מה שהיה או את מה שיהיה, ומקבל את חייו כפי שהם, על אף התחושות הקשות שהוא חווה.
4
בית

תוכן:

משהו נדפק במנהרת הזמן בגלגול הזה והם בטח יאמרו שזה סתם הזמר הנמוך הזה היום כבר לא אכפת כולם חוזרים אחד אחד לומד לרקוד לבד כמו עוף מוזר מצד לצד

ניתוח:

הבית השני ממשיך את תחושת השונות והבדידות של הילד, שמרגיש שמשהו השתבש בחייו. הוא מתמודד עם הביקורת של אחרים, אך מוצא נחמה בכך שהוא לומד לרקוד לבד, דבר שמאפשר לו לבטא את עצמו ולמצוא חופש אישי.
5
פזמון

תוכן:

ורק אמא יודעת כבר איך זה מרגיש כשאני עצוב מהבית ספר לבית וכששני אוטובוסים חוצים את הכביש והחיים רצים לי מול העיניים

ניתוח:

הפזמון חוזר על התחושות שהוזכרו קודם, ומדגיש שוב את הקשר המיוחד עם האם ואת תחושת התנועה והמעבר בחיים.
6
בית

תוכן:

לא הייתי רוצה עבר אחר לא הייתי רוצה מחר אחר לא הייתי רוצה עבר אחר לא הייתי רוצה מחר אחר

ניתוח:

הבית האחרון חוזר על המסר של קבלה עצמית והשלמה עם העבר והעתיד, ומסכם את תחושותיו של הילד לגבי חייו.
שירים קשורים