פרשנות לשיר: אהבת אותי - רביד פלוטניק וטונה

בעמוד זה תמצאו ניתוח ופרשנות של השיר

מילים: איתי זבולון ו רביד פלוטניק ו Gerassimos Alatzas
לחן: איתי זבולון ו ניר דנן ו יקיר בן טוב ו Christos Soukas

תכנים נוספים לשיר זה

הודפס מאתר www.Nagnu.co.il

תקציר

השיר מתאר את מסע ההתבגרות והאהבה הראשונה של הדובר, תוך התמקדות בקשיים ובשינויים שחווה לאורך הדרך. הוא מתחיל בתיאור של מערכת יחסים שהתחילה בהתלהבות גדולה אך התדרדרה עם הזמן עקב כניסת האגו והקשיים האישיים. הדובר מתאר את חוויותיו כנער צעיר, את אהבתו למוזיקה ואת השפעתה על חייו. השיר עוסק גם בפרידה ובכאב הנלווה לה, אך בסופו של דבר יש תחושה של השלמה עם המצב וההבנה שהשמש לא תמיד זורחת מעליו.

נושא

אהבה ראשונה, התבגרות, פרידה, מוזיקה והשפעתה על החיים

ניתוח מילות השיר

1
בית

תוכן:

וזה סיפור ישן הטקסט, כבר לא קריא שכן מפה לשם נהיינו כמו זרים התחלנו בענק כמו היפ הופ בעברית כשהאגו נכנס, נפלנו מהביט והמסע התחיל אז, כשאת באת אהבה ראשונה, הלב, פרררר 100 וואט! הייתי יאנג דג (יאנג דג) שמעתי ראפ, ראפ, ראפ למדתי על נשים מדיסקים של שב"ק אחרי הכל הייתי נער מאז הרבה פלואוז עברו פה בנהר עם ביטחון עצמי של ילד לא הייתה לי אף דוגמה לאיך לגלוש על המזחלת מה תיתן - זה חוזר זה אפקט המטוטלת בוני וקלייד דפקט ומתולתלת היא סגרה את הלב סגרתי ת'דלת כל אחד לדרכו אורטגה ופלד הסתובבתי בשבט הסתובבנו עם כלא 6 אז מצאתי לי פרח היא מצאה איזה פרא

ניתוח:

הבית הראשון מתאר את תחילת מערכת היחסים בהתלהבות ובאהבה גדולה, אך עם הזמן האגו והקשיים האישיים גרמו להתדרדרות. הדובר מתאר את עצמו כנער צעיר שהתלהב מהמוזיקה ולמד על החיים דרך דיסקים של שב"ק. הוא מתאר את הפרידה והכאב הנלווה לה, ואת התחושה שכל אחד הלך לדרכו.
2
פזמון

תוכן:

אהבת אותי עזבת אותי מצאת אחר וגם אני הכל נשכח רומן זמני וטוב שכך מצד שני השמש לא זורחת מעליי

ניתוח:

הפזמון מבטא את הכאב והפרידה, אך גם את ההשלמה עם המצב. הדובר מבין שהרומן היה זמני וטוב שכך, אך עדיין מרגיש שהשמש לא זורחת מעליו, מה שמבטא את התחושה של חוסר סיפוק או אושר.
3
בית

תוכן:

כן, היה זה בוקר יום ראשון זרקו אותי מהתיכון אמרת לי בוא איתי ניגנו ביטים בחדר הרעדנו רהיטים כשעוד פנטזתי על בנות בחטיבת ביניים היית מחרוזת מתוקים שלי שחורת עיניים חודש יוני שנת 2003 בתוך נווה מדבר כזה ריפראפתי בקולי קולות מה עושים כששני קטבים מאוהבים כמו ראפרים באנדרגראונד אנחנו כל היום רבים אחד עם השני למרות שאוהבים ולא יודעים לומר את זה (בתוך משבר טמונה הבארכה) חלום חיי הרבה יותר מסטוץ חפוז שתהיי האמ-סי שירי שלי מזמין אותך לזוז הכל נשרף כמו ל"ג בעומר חומר מתכלה תמניה יפה עשתה לי מסיבויאקה בלב אחרי הכל הייתי נער וכמה אלבומים עברו פה בנהר לילות פריסטייל בכיכר המעגל נפתח המעגל נסגר

ניתוח:

הבית השני מתאר את חוויות ההתבגרות של הדובר, את האהבה הראשונה ואת הקשיים הנלווים לה. הוא מתאר את עצמו כנער צעיר עם חלומות גדולים, אך גם עם קשיים אישיים. הדובר מתאר את האהבה כמשהו זמני ומתכלה, כמו ל"ג בעומר, ומבטא את התחושה של המעגליות בחיים.
4
פזמון

תוכן:

אהבת אותי עזבת אותי מצאת אחר וגם אני הכל נשכח רומן זמני וטוב שכך מצד שני השמש לא זורחת מעליי

ניתוח:

הפזמון חוזר ומדגיש את תחושת הפרידה והכאב, אך גם את ההשלמה עם המצב. הדובר מבין שהרומן היה זמני וטוב שכך, אך עדיין מרגיש שהשמש לא זורחת מעליו.
5
פזמון

תוכן:

אהבת אותי אהבת אותי

ניתוח:

החזרה על המילים 'אהבת אותי' מדגישה את הכמיהה והכאב של הדובר, ואת התחושה שהאהבה עדיין נוכחת בחייו, למרות הפרידה.
שירים קשורים